Cesta 4. julija 33, 8270 Krško -- 07 4881 680 -- os.mr-krsko@guest.arnes.si
 

Kaj lahko sami naredimo, da obvladujemo stres ter zmanjšamo občutke strahu, panike in zaskrbljenosti zaradi koronavirusa?

Vseh nas je običajno strah neznanega ali nečesa, kar ne moremo nadzorovati. Zato je v nepredvidljivih situacijah povsem normalno, da se počutimo žalostne, pod stresom, zmedene, prestrašene ali jezne.

Če se znajdemo v situaciji, ko se počutimo tesnobne ali zaskrbljene glede koronavirusa, se lahko opomnimo, da zdravstveni in drugi strokovnjaki sledijo strogim protokolom za zmanjševanje širjenja okužb z virusom in zajezitev vseh posledic. Situacija, ki smo ji izpostavljeni, je velik izziv, zato je še posebej pomembno, da delujemo preventivno. Vsi skupaj in vsak posameznik mora delovati odgovorno in preventivno za skupno dobro.

In kako si lahko v teh trenutkih pomagamo?

  • Imejmo v mislih, da gre za obdobje, ki je trenutno težko, a bo minilo.
  • Poskušajmo ostati mirni.
  • Pogovarjajmo se z ljudmi, ki jim zaupamo. Pogovarjajmo se z družino. Če pogovor v živo ni mogoč, lahko uporabimo različne novodobne tehnologije in pokličemo prijatelje, sorodnike, sošolce
  • Ohranjajmo socialne stike, kolikor je trenutno možno oz. varno. Socialne stike lahko vzdržujemo tudi preko novih tehnologij. Izogibajmo se tesnim stikom, predvsem pa druženju v večjih skupinah. Ostanimo doma!
  • Ohranjajmo zdrav življenjski slogzdravo se prehranjujmo, dovolj spimo, bodimo fizično aktivni (npr. sprehod, vadba doma,…)
  • Za sprostitev ne posegajmo po cigaretah, alkoholu in drugih drogah. Ukvarjajmo se z aktivnostmi, ob katerih se počutimo dobro.
  • Če čutimo, da smo zaradi nastale situacije čustveno preobremenjeni, se lahko obrnemo na spodaj navedene kontakte (najprej uporabimo vire pomoči po telefonu).
  • Če nimamo znakov bolezni ne hodimo v zdravstvene ustanove.

Prav tako priporočamo ogled videoposnetka Obvladovanje zaskrbljenosti, ki ga najdete tule. V posnetku je na kratko razloženo, kaj se dogaja v telesu, ko smo zaskrbljeni. Ponujeni sta dve strategiji za obvladovanje zaskrbljenosti.

Osredotočimo se na to, kar lahko nadziramo (osnovni higienski ukrepi, več na https://www.nijz.si/sl/preprecevanje-okuzbe-z-virusom-sars-cov-2019, dnevna rutina).

Bodimo strpni in sprejemajoči drug do drugega. Samo s skupnimi močmi bomo dosegli, da se bo življenje čimprej spet vrnilo v normalne tirnice.

 

Povzeto po: https://www.nijz.si/sl/kako-obvladovati-stres-zmanjsati-obcutke-strahu-panike-in-zaskrbljenosti-zaradi-koronavirusa-covid?fbclid=IwAR2vpNVEWv1mTgAp3FsIl6yovfyzKf8Qpd4yo-74X2ohakzHbtxt1oIr_zg

 

 
 
 
 
 
 
 

Komentiraj

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja